dj-datavirus627

Välkommen till min värld full av händelser utifrån mitt perspektiv. Jag har en annorlundahet som är min styrka. I min blogg kommer jag att dela med mig av mitt sätt att tänka på och hoppas att kunna förändra världen till en mer förstående plats.

Dagens Berättelsen som är poetisk och filosofisk om livet !

Dagens Berättelsen som är poetisk och filosofisk om livet !
 
Att finnas i ett djup och mystik, men ändå kommer vi alla därifrån när vi föds, där vattnet är och den första pulsen slår av ett hjärta som vaknar när du föds. Där stiger du upp till ytan och börjar leva som en varelse som blev skapad, bestående av vatten och kol, förvandlas till vatten som en stjärna som brinner en tid, slocknar och blir till kol."
"Där djupa vatten finns en speglade himlens mysterier och stjärnornas kraft vävdes in i varje ögonblick, i det eviga projektet eldkraft, fanns lugnet i att se ner i vattnet, där varje droppe bar på det magiska ögonblicket av födelse.
Där anden vaknade upp från den döda stjärnans kraft och återuppstått till eldkraftens projekt. En vilja att leva vidare väcktes, och i denna vilja fanns styrkan som föddes på nytt. Projektet, som var en dans av energi och mysterier, kunde inte tillåtas att slockna. Trots att avgrunden kunde verka mörk, var kraften stark och beslutsam att aldrig ge upp och att aldrig nå botten.
Denna resa genom mysterierna var en inre strid, där själen kämpade för att återfödas som en strålande stjärna. Varje steg togs med energi och viljestyrka, med en tro på att i mysterierna låg nyckeln till ett evigt brinnande projekt.
Samtidigt, på en högre plan, betraktade Gud dessa strävanden med barmhärtiga ögon. Gud dömde inte, utan erbjöd förlåtelse som inte var en följd av avund eller lätthet. Den som reste sig inför strid och kamp i livets prövningar blev vägledd av barmhärtighet. Att vara barmhärtig mot andra var som att så goda frön som skulle skapa en framtida skörd av positiv karma.
Gud undervisade om respekt för utmaningar och att hålla löften. Att återvända och uppstå inför prövningar, att respektera utmaningar, var nyckeln till god karma. Däremot var att bryta löften och inte respektera utmaningar en väg mot dålig karma, vilket kan leda till tidig död av stjärnornas kraft. Den vaknade anden visste: Titta aldrig ner i mörkret, för vem vet, du kan bli lurad. Då ska du gå till djupa vatten och höra ljudet av vattnet samtidigt som du tittar ner och speglar himlens mysterier. Den eviga eldkraftens projekt, där lugnet finns i att se ner i vattnet och där varje droppe bär på det magiska ögonblicket av födelse."
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: